Sök e-medier
  • Logga in för att låna
232344
Liggande kroppsscanning [Elektronisk resurs] : mindfulness avslappning
Omslagsbild
Av: Gyllensvan, Camilla
Utgivningsår: 2017
Språk: Svenska
Medietyp: E-bok
Förlag: Mindboozt Publications ; Elib (distributör)
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
LIGGANDE KROPPSCANNING Är en av de mest populäramindfulness övningarna och används ofta för att somna och sova bättre, släppa stress och lära känna igen kroppens signaler samt för att ge dig själv vila och ny energi. Den här mindfulness övningen kan du göra liggande eller sittande. Slut dina ögon och slappna av. Detta är en meditation särskilt lämpad för att öva sig i att ge efter och släppa taget. Andas in genom näsan och låt luften fylla lungorna ända ned i magen och låt luften sakta gå tillbaka samma väg ut igen. Varje gång du andas in kan du tänka släpp , och när du andas ut taget .Varje gång du andas ut sjunker du allt djupare ner mot underlaget, du blir mer avslappninad och avkopplad. Syftet med att träna mindfullness och den här övningen handlar om att bli medveten om kroppen och dess signaler. Många finner denna övning avkopplande och avstressande och vissa somnar av övningen, Därför lämpar den sig även att göra på kvällen för att vara mer avslappnad och redo för sömn. Många upplever att de har en djupare sömn och somnar lättare efter att regelbundet använt sig av denna övning. Den passsar likabra att göra på morgonen som på dagen. För bästa resultat rekommenderar vi dig att regelbundet lysnna på denna inspelning, gärna 21 dagar i följd och sedan närhelst du vill. Ju mer du lyssnar desto lättare kommer du slappna av och känna dig mer utlivad. Du kan med fördel kombiner aden med någon av de andra inspelningarna i Mindful meditation serien. Camilla Gyllensvan är Internationellt certifierad Mental Coach och NLP Trainer. Hon är utbildad i KBT , ACT och mindfulness. Samt arbetar med att utbilda privatpersoner och organisationer i Kommunikation och Ledarskap samt håller Internationella NLP Program och utbildningar. Under de senaste tio åren har hon coachat hundratals klienter och använt mental träning och hypnos som komplement till coaching med goda resultat. För mer info besök www.camillagyllensvan.com/Innehållsbeskrivning från Elib

Andra titlar av samma författare

231245
Av: Gyllensvan, Camilla
232030

Liknande titlar

205068
Av: Hosenfeld, Camilla
205069
Av: Hosenfeld, Camilla
205070
Av: Hosenfeld, Camilla
205071
205067
206712
Av: Acharya, Bikash
195455
Av: Lindblom, Helena
215924
Av: Sundlin, Paul
216636
217055
Av: Sundlin, Paul
209315
Av: Linnartz, Kerstin
202258
Av: Lindblom, Helena
225716
Av: Beausang, Ingela
Av: Wånggren, Matilda
231245
Av: Gyllensvan, Camilla
202878
Av: Neergaard, Mia de
203270
Av: Neergaard, Mia de
205073
Av: Hosenfeld, Camilla
Konto

Språk Språk

Läs mer

Ämnesord

Biblioteket i Handen

Biblioteket i Handen

Öppettider


Biblioteket i Jordbro

Biblioteket i Jordbro

Öppettider

Biblioteket i Västerhaninge

Biblioteket i Västerhaninge

Öppettider

Biblioteket i Brandbergen

Öppettider

Ornö bibliotek

Ornö bibliotek